Visuele content vervuld steeds meer een hoofdrol in onze communicatie.
Sociale media is voornamelijk beeld. Aandacht krijgen doe je met beeld. Vooral fotografie heeft een enorme vlucht gekregen door het gebruik van onze smartphone die we allemaal op zak hebben. Maar de hoeveelheid fotografie die we dagelijks ervaren vraagt ook om alternatieven.
Steeds meer maken uitgevers en vele creatieven gebruik van illustraties omdat deze een andere opvalwaarde hebben tussen de overdaad aan fotomateriaal. Een recent voorbeeld, Justine Marcella schreef een schitterend biografisch boek over onze kroonprinses ‘Amalia’. Zo’n boek moet straks in publicaties en (boek)winkels opvallen. Succes bereik je als de cover opvalt, de makers van dit boek hebben daar over nagedacht. Het werd een illustratie van Linda Zoon, pure eenvoud in een opvallend kleurgebruik. Zo’n beeld blijft hangen!
Delifrance zocht voor haar wereldwijde restaurants een herkenbare uitstraling als wanddecoraties. Zij hebben zich laten inspireren door de wereld van mode en parfums. Om het Franse gevoel te versterken hebben ze voor fashion illustraties hun samenwerking gezocht met Linda Zoon.
Zo zijn er vele voorbeelden te noemen waarmee illustraties juist dat verschil maken.