Visuele content vervuld steeds meer een hoofdrol in onze communicatie.
Sociale media is voornamelijk beeld. Aandacht krijgen doe je met beeld. Vooral fotografie heeft een enorme vlucht gekregen door het gebruik van onze smartphone die we allemaal op zak hebben. Maar de hoeveelheid fotografie die we dagelijks ervaren vraagt ook om alternatieven.

Steeds meer maken uitgevers en vele creatieven gebruik van illustraties omdat deze een andere opvalwaarde hebben tussen de overdaad aan fotomateriaal. Een recent voorbeeld, Justine Marcella schreef een schitterend biografisch boek over onze kroonprinses ‘Amalia’. Zo’n boek moet straks in publicaties en (boek)winkels opvallen. Succes bereik je als de cover opvalt, de makers van dit boek hebben daar over nagedacht. Het werd een illustratie van Linda Zoon, pure eenvoud in een opvallend kleurgebruik. Zo’n beeld blijft hangen!

Delifrance zocht voor haar wereldwijde restaurants een herkenbare uitstraling als wanddecoraties. Zij hebben zich laten inspireren door de wereld van mode en parfums. Om het Franse gevoel te versterken hebben ze voor fashion illustraties hun samenwerking gezocht met Linda Zoon.

Zo zijn er vele voorbeelden te noemen waarmee illustraties juist dat verschil maken.
Visual content increasingly plays a leading role in our communication. Social media is mainly image. You get attention with images. Photography in particular has taken off due to the use of our smartphones that we all have in our pockets. But the amount of photography that we experience daily also requires alternatives.
Publishers and many creatives are increasingly using illustrations because they have a different eye-catching value among the abundance of photo material. A recent example, Justine Marcella wrote a beautiful biographical book about our crown princess 'Amalia'. Such a book must soon stand out in publications and (book)shops. You achieve success if the cover stands out, the makers of this book have thought about that. It became an illustration by Linda Zoon, pure simplicity in a striking use of color. Such an image sticks!
Delifrance was looking for a recognizable look as wall decorations for its worldwide restaurants. They were inspired by the world of fashion and perfumes. To strengthen the French feeling, they sought collaboration with Linda Zoon for fashion illustrations.
There are many examples where illustrations can make that difference.
Back to Top